Strona internetowa  schroniska SZRENICA www.szrenica.pl

Lat. 50.7919170 sz.geograf.płn. Long. 15.5134440 dł.geograf.wsch.
[N 50°47.515' E 15°30.807']

GPS 50°47′30.90′N 15°30′48.40′E

 PRYWATNE GÓRSKIE SCHRONISKO "SZRENICA"

58-580 SZKLARSKA PORĘBA skr. pocz. 166

EWA I WOJCIECH KŁOPOTOWSCY

75 75 260 11

608 254 216

rezerwacje telefoniczne od godz. 9.00 - 19.00

e-mail:szrenica@szrenica.pl

Pokoje od 28 z

 

 

Możliwość pełnego wyżywienia.Kuchnia domowa.
Znakomite warunki narciarskie.Centrum narciarstwa zjazdowego.
Dojazd koleją linową.

Schronisko PTTK Na Szrenicy stoi na wysokości ponad 1300 m n.p.m. Jego początki wiążą się z nacjonalistyczną integracją Niemców Sudeckich w latach 20. XX stulecia, w obliczu domniemanego zagrożenia czesko-słowackiego. Schronisku nadano nazwę Niemców Sudeckich; a po wojnie zmieniono ją na Patria (Ojczyzna) – niezbyt szczęśliwie, bo nie wiadomo było, o czyją ojczyznę chodzi. Schronisko płonęło dwukrotnie – w 1968 i 1970 r. Zimą, gdy okrywa je gruba szadź, przypomina pałac lodowy. Obiekt słynie z dobrej kuchni.

Teks ze strony internetowej http://przewodnik.onet.pl/1112,1594,1064641,artykulr.html

Wypadek na Szrenicy

03 stycznia 1994 | Gazeta | RB

16 osób zostało rannych (w tym jedna bardzo poważnie) z powodu awarii wyciągu krzesełkowego na Szrenicę w Karkonoszach, który wydarzył się w niedzielę (02 stycznia 1994) około godziny 10. 15.

Według wstępnego dochodzenia, na skutek awarii systemu hamowania w górnym odcinku wyciągu zaczęły zsuwać się w dół zbocza dwuosobowe krzesełka, z których wyskakiwali przestraszeni pasażerowie. Akcja ratunkowa podjęta przez GOPR i policję przebiegała w trudnych warunkach atmosferycznych. W szpitalu w Jeleniej Górze udzielono pomocy 15 osobom, z których 6 wymaga dłuższej hospitalizacji. Najcięższych obrażeń doznał kilkunastoletni chłopiec, u którego stwierdzono uraz czaszkowo-mózgowy i inne obrażenia.

Wyciąg na Szrenicę został uruchomiony po przebudowie 21 grudnia 1993 roku. Obecnie jego właścicielem jest polsko-austriacka spółka Sudety Lift, którą utworzyły polska spółka Sudety II i austraickie przedsiębiorstwo Arlberger Bergbahneg AG.

R. B.

-Krzesełaka zatrzymały się dopiero gdy para krzeełek owinęła się wokół jednego ze słupów.